Informacje

Najnowsze

Z początkiem roku Sąd Najwyższy poszerzył kompetencje notariuszy. Od teraz każdy mecenas prowadzący kancelarię notarialną będzie mógł odmówić podpisania aktu notarialnego w przypadku powzięcia podejrzeń, że zapisy aktu łamią zasady współżycia społecznego. Notariusz będzie więc mógł odmówić powzięcia takiej czynności prawnej.

O najnowszych zmianach w Ustawie o VAT, a także o problemach z dostosowaniem systemów księgowych i rachunkowych do wymogów nowej ustawy dyskutować będą specjaliści z Kancelarii Radców Prawnych i Doradców Podatkowych Lex Perfecta oraz mecenas Andrzej Dyduch, nasz specjalista do spraw podatkowych w naszej kancelarii.


Opublikowany przez Paweł Broniszewski | 2015-10-23

Jak przygotować regulamin w sklepie internetowym?




Obecnie każda strona internetowa, na której prowadzona jest sprzedaż bezpośrednia czy choćby możliwe jest złożenie zamówienia i zapoznanie się z ofertą firmy musi posiadać stosowny regulamin.

Dlatego też planując otworzenie sklepu internetowego warto zapoznać się najpierw z aspektami prawnymi takiego przedsięwzięcia, a dopiero potem do jego realizacji przystąpić. Można naturalnie wspierać się tutaj pomocą serwisów w rodzaju e-regulaminy.pl.

Regulamin sklepu - co musi zawierać?

Regulamin strony internetowej przede wszystkim zawiera dane firmy, która prowadzi sklep. Kolejno zbiór definicji użytych w regulaminie, informacje o usługach świadczonych drogą elektroniczną, informacje o sprzedaży towarów np. o płatności, czasie realizacji zamówienia. Możliwości i sposoby odstąpienia od umowy, oraz informacje o reklamacjach, gwarancjach i rękojmi. A także o przetwarzaniu danych osobowych, cookies. Dobrze jest też dodać osobny dokument na stronie: Polityka Prywatności.

Co dla GIODO?

W sklepie internetowym klienci zostawiają swoje dane - IP komputera, adres mailowy, a co ważniejsze adres do wysyłki towaru. W myśl ustawy o ochronie danych osobowych musimy zgłosić do GIODO, że takie dane będziemy zbierać. I tutaj uwaga: każda baza musi mieć osobne zgłoszenie. Na przykład osobno zgłaszamy bazę klientów sklepu, a osobno bazę osób zapisanych do newslettera wysyłanego przez sklep. Konieczne będzie też zawarcie umów powierzenia z hostingodawcą, który ma wgląd do zawartości strony, firmy która sklep zbudowała o ile jeszcze zajmuje się jego zarządzaniem czy też z firmą, z którą mamy umowę na drop shipping i która od nas dostaje dane klientów do wysyłki towaru. Prócz tego trzeba we własnym zakresie przygotować dwa dokumenty: Polityka bezpieczeństwa i Instrukcja Zarządzania Systemem Informatycznym Służącym do Przetwarzania Danych Osobowych. Ten pierwszy dokument można opracować samemu, ale przy drugim przyda się pomoc informatyka.

Fotorelacja


prawo
radca prawny
notariusz